چند راه حل ساده برای جذاب تر کردن طراحی دفتر کار [ ۹ طرح جدید]
هنگامی که شما یک دفتر را خریداری می کنید و قصد دارید تا آن را راه اندازی کنید باید سعی کنید از وسایل و مبلمان جدید برای طراحی داخلی آن استفاده نمایید و انتظار می رود که این کار را به یک تیم طراحی حرفهای بپردازید تا یک فضای الهام بخش را برای شما و کارمندانتان طراحی کنند.
چند راه حل ساده برای جذاب تر کردن طراحی دفتر کار
همانطور که میدانید طراحی دفتر کار بر روی عملکرد کارکنان تاثیر بسیار زیادی دارد بنابراین سعی کنید که در طراحی دفتر کار خود از رنگ ها و وسایل متنوع استفاده کنید. ما در زیر قصد داریم چند راه حل ساده برای جذاب تر کردن دفتر کار را به شما ارائه دهیم.
بسیاری از افراد تصور می کنند که برای طراحی دفتر کار معمولاً باید از رنگ های تیره و میز و صندلی های اداری و رسمی استفاده کرد اما امروزه روانشناسان دریافتهاند که در طراحی دفتر کار باید از وسایلی استفاده کرد که بتوانند یک فضای الهام بخش و آرام بخش برای مشتریان و کارکنان ایجاد کنند، زیرا طراحی خاص دفتر کار میتواند تاثیر بسیار مستقیمی بر روی عملکرد کار کارکنان و همچنین برقراری ارتباط آنها با مشتریان داشته باشد بنابراین ما تصمیم گرفتیم که چند راهکار مدرن را برای طراحی دفتر کار در این مطلب ارائه دهیم.
برای طراحی دفتر کار می توان از راه حل های مختلفی استفاده کرد که ما چند پیشنهاد مدرن را به شما ارائه می دهیم.
۱. استفاده از عکس های دیجیتالی و هنری
در طراحی دفتر کار از طراح بخواهید که از عکس های دیجیتالی که بیانگر زمینه فعالیت دفتر شما می باشند استفاده کند زیرا با استفاده از عکس های دیجیتالی شما به راحتی می توانید زمینه های فعالیت های خود را به مشتریان معرفی کنید و به طور مستقیم و واضح پیام را انتقال دهید.
اگر شما از تصاویر هنری بر روی دیوارهای دفتر کار خود استفاده کنید در واقع میتوان گفت که سرزندگی و شور و نشاط را در دفتر کار خود به جریان انداخته اید و باعث انتقال یک حس خوب به کارکنان خواهد شد، برای استفاده از عکس های هنری شما می توانید از عکس های سیاه و سفید و یا رنگی که بیانگر و نشانگر برند تجاری شما هستند نیز استفاده کنید.
۲. استفاده از مبلمان
اگر شما از مبلمان در دفتر کار خود استفاده کنید در واقع می توانید یک فضای کاری جذاب تر و راحت تر برای قرار ملاقات های خود ایجاد کنید.
۳. استفاده از کفپوش های مختلف
اگر اگر بودجه کافی داشته باشید شما میتوانید از کفپوش های مختلف در قسمتهای مختلف دفتر کار خود استفاده کنید که بهتر است این کفپوش ها از برندهای معروف و یا کفپوش هایی باشند که نمایانگر فرهنگ کشور شماست سعی کنید که در هنگام استفاده از کفپوش ها انعطاف پذیر باشید.
۴. طراحی اتاق کنفرانس
طراحی اتاق کنفرانس از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است زیرا شما باید در واقع اتاق و وسایل آن را بگونه ای طراحی کنید که یک حالت تعاملی بین همکاران به وجود آید شما می توانید از تخته سفید و یا شیشه های پلکسی که بر روی دیوارها نصب می شود استفاده کنید.
۵. استفاده از رنگ های مدرن
با استفاده از رنگهای مدرن شما می توانید یک فضای بسیار خاصی برای دفتر کار خود ایجاد کنید الهام بخش برای کارکنان و برای مشتریان ایجاد شود اگر رنگ ها به درستی انتخاب شوند قطعا میتوانند تاثیر بسیار زیادی بر روی مشتریان بگذارند.
۶. نورپردازی
در بخش دیگری از دفتر کار که برای استراحت و صرف ناهار در نظر گرفته اید شما می توانید نورپردازی های خاص و ساده ای داشته باشید در واقع شما با استفاده از چند چراغ آویز میتوانید یک مکان بسیار جذاب و دلپذیر داشته باشید.
۷. به واسطه صندلی ها رنگ فضا را تغییر دهید
منظور این است که سعی کنید از صندلی هایی که تکیه گاه رنگی دارند استفاده کنید شما با استفاده از صندلی های رنگارنگ می توانید یک سالن کنفرانس جذاب برای خود داشته باشید همچنین می توانید از این صندلی ها درگیری قسمت های دفتر کار خود نیز استفاده کنید.
۸.نور طبیعی
به جای اینکه از لامپ ها و نورهای مصنوعی استفاده کنید برای طراحی دفتر کار خود بهتر است تا جایی که می توانید از نور طبیعی برای روشنایی استفاده کنید زیرا نور طبیعی می تواند تاثیر مستقیمی بر روی طراحی دفتر کار شما داشته باشد.
۹.استفاده از وسایل با کیفیت
هنگامی که تصمیم به خرید مبلمان و وسایل برای دفتر کار خود گرفتید این نکته را به خاطر بسپارید که هر آنچه را که پول می پردازید در ازای آنها نیز وسیله دریافت خواهید کرد بنابراین بهتر است از وسایل باکیفیت استفاده کنیم زیرا تعویض مبلمان بی کیفیت میتواند باعث هدر رفتن هزینه شما شود.
سعی کنید از صندلی های ارگونومیک برای کارمندان خود استفاده کنید نه تنها باعث جذابیت دفتر کار شما می شود بلکه باعث حفظ سلامتی کارکنان نیز خواهد شد.
تصاویر بیشتر:
منبع: اتـــاق