1402/12/29

دکورز

دکوراسیون منزل و مبلمان اداری و تجاری

خانه » طراحی کافی شاپ، هر آنچه که باید از یک دکوراسیون ایده آل بدانید!

طراحی کافی شاپ، هر آنچه که باید از یک دکوراسیون ایده آل بدانید!

در راه اندازی و طراحی کافی شاپ نیز مانند هر فضای دیگری علاوه بر توجه به موقعیت مکانی، باید از اصول و ضوابط خاصی پیروی کنیم تا فضای مذکور به استاندارد‌ها نزدیک شود و از هر جهت ایده آل باشد.

دکورز  | دسته دکوراسیون به طور تقریبی می‌توان گفت که بیشتر افراد جامعه در هفته یک بار به کافی شاپ می‌روند. پس «طراحی کافی شاپ» به لحاظ عمومی بودن فضا همواره مورد اهمیت است. تمام موارد از قبیل نوع ساخت، طراحی، رنگ و دکوراسیون همگی مهم تلقی می‌شوند؛ زیرا در جذب مشتری که رکن اصلی به وجود آمدن کافی شاپ است تاثیر بسزایی دارد. امروزه اهمیت طراحی دکوراسیون به حدی است که برای طراحی دکوراسیون بوتیک زنانه و مردانه و … هر کدام راه‌ها و نکات خاص خود را دارند. در این مطلب با اصول طراحی کافی شاپ با ما همراه باشید.شاید این نکات برای طراحی دکوراسیون داخلی رستوران نیز برای شما راه‌گشا باشد.

طراحی کافی شاپ، هر آنچه که باید از یک دکوراسیون ایده آل بدانید!

 

اصول طراحی کافی شاپ

ابتدایی ترین موضوع برای راه اندازی کافی شاپ، مکان و طراحی کافی شاپ است. کافی شاپی واقع در خیابان‌ها یا مکان‌های پرتردد مسلما میزبان میهمانان بیشتری به نسبت کافی شاپی در خیابان‌های فرعی و خلوت است. بعد از مکان، باید به اصول طراحی آن دقت شود تا علاوه بر کاربردی بودن، فضایی آرام و دنج را برای افرادی که از شلوغی و هرج و مرج خیابان به کافی شاپ پناه آورده‌اند، به ارمغان آورد.

طراحی کافی شاپ، هر آنچه که باید از یک دکوراسیون ایده آل بدانید!

در طراحی کافی شاپ باید به این موارد توجه شود:

۱ – این فضا مناسب چه تعداد افراد است؟
۲ – آیا این فضا می‌تواند سلیقه‌های مختلف را در خود جای دهد؟
۳ – آیا فضایی برای خواندن کتاب و یا ارائه هنر‌ها وجود دارد؟

بعد از به نتیجه رسیدن در مورد سوال‌های بالا، که گا‌ها با توجه به متراژ فضا و کاربرد‌های مختلف سوالات بیشتر و متنوع نیز می‌شود، مراحل طراحی کافی شاپ آغاز می‌شود.

 

 استاندارد سازی کافی شاپ

 استاندارد سازی کافی شاپ

حتما در طراحی خود به ابعاد و اندازه و مسیر‌های عبور و مرور دقت کنید. این قسمت از طراحی فضای شما مهمترین و کلیدی‌ترین بخش است. در نظر داشته باشید که افراد در حالات مختلف استفاده از کافی شاپ، احتیاج به چه مقدار فضا دارند. برای عبور از فضاها، برای نشستن و استفاده از صندلی و میز و…

منوی کافی شاپ

با توجه به این موضوع که شما یک کافی شاپ را راه اندازی کرده‌اید، پس باید منو اصلی شما قهوه و انواع آن باشد. می‌توانید در کنار آن از انواع نوشیدنی‌ها و کیک‌ها نیز در منو خود استفاده کنید. برای تهیه تمام این موارد استفاده از مواد اصلی و نیروی مناسب و ماهر لازم است.

 

عناصر تزئینی جذاب برای کافی شاپ

عناصر تزئینی جذاب برای کافی شاپ

همواره عناصر تزئینی و اکسسوری‌ها به عنوان نجات دهنده فضا از بی‌روحی نقش بسزایی دارند. در کافی شاپ برای بهره‌گیری از این عناصر جان بخش بهتر است از تصاویر و نقاشی‌های مرتبط با قهوه، وسایل کار، دانه‌های ریسه شده قهوه و رنگ‌هایی با طیف رنگی و هم­‌خانواده قهوه استفاده کنید.

گل، گیاه، نور

این سه عنصر جاودان؛ به عنوان یار وفادار شما در ایجاد حال و هوای رمانتیک هستند. اگر بتوانید در روز از نور طبیعی بهره بگیرید و آن را با نورهای مصنوعی تلفیق کنید، بهتر است. گل و گیاهان را مختص یک گوشه نکنید و آنها را در سراسر فضا پخش کنید.

سبک چیدمان کافی شاپ

برای چیدمان دکور کافی شاپ می‌توانید با یک جستجوی ساده در اینترنت طرح مورد نظر را با توجه به سلیقه خود انتخاب کنید و با کمی تغییر و تحول آن را در فضای خود پیاده سازی کنید.

۴ سبک پیشنهادی ما برای دکور کافی شاپ

۱ – سبک صنعتی

طراحی کافی شاپ به سبک صنعتی

این نوع سبک با بودجه‌های کم قابل اجرا است و طرفداران خاص خود را دارد. در بیشتر کافی شاپ‌ها این نوع دکور وجود دارد و افراد با آن غریبه نیستند. از و یژگی‌های بارز این نوع سبک می‌توان به لامپ‌های بزرگ صنعتی در تمام فضا، دیوار‌های آجری به رنگ‌های مختلف، و گا‌ها لوله کشی‌های تاسیسات مشخص یاد کرد. در کل می‌توان گفت: در این سبک هر مصالح و وسایل استفاده شده در ساخت فضا را می‌توان در معرض دید قرار داد.

۲ – سبک وینتج

طراحی کافی شاپ به سبک وینتج

سبک وینتج، سبک مورد پسند عموم مردم نیست و معمولا در بعضی کافی شاپ‌ها در یک قسمت مشخص این سبک را اعمال می‌کنند. استفاده از وسایل عتیقه و قدیمی در این نوع سبک مرسوم است.

۳- سبک مدرن

طراحی کافی شاپ به سبک مدرن

همان گونه که از نام این سبک مشخص است، این سبک دست شما را در طراحی و اجرا آزاد می‌گذارد. شما می‌توانید هر نوع چیدمان مناسبی را در این فضا اعمال کنید. در این سبک به مصالح و جزئیات  اهمیت ویژه‌ای بدهید، چون نماد اصلی این سبک است.

۴- سبک روستیک

طراحی کافی شاپ به سبک روستیک

نام دیگر سبک روستیک، سبک روستایی است، پس می‌توان فهمید که ویژگی اصلی این سبک چوب است. استفاده از چوب و گیاه در این سبک رایج است. می‌توانید برای این سبک از صندلی‌ها و میز‌های چوبی بازسازی شده استفاده کنید.

 

حال وقت آن رسیده است تا فضای کافی شاپ را کمی متفاوت سازیم!

 

ایده هایی جذاب برای کافی شاپ

۱- استفاده موثر از پنجره‌ها

استفاده موثر از پنجره‌ها در کافی شاپ

قابی از روزمرگی‌های مردم که در جنب و جوش هستند می‌تواند یک گزینه موثر و مناسب برای قرار دادن میز و صندلی در کنار پنجره باشد. بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند هنگام سرو قهوه به تماشای فضای بیرون بپردازند. پس در یاد داشته باشید که قرار گیری میز و صندلی کنار پنجره یک نکته کلیدی محسوب می‌شود.

۲- استفاده از فرش‌های ایرانی

استفاده از فرش در کافی شاپ

 

ایده استفاده از فرش در دکوراسیون کافی شاپ شاید به ظاهر جالب نباشد، اما مسلما یک نقطه طلایی برای کافی شاپ شما محسوب می‌شود. می‌توانید فرش را در کف یک قسمت مخصوص پهن کنید یا یک قالیچه با طرح‌های مناسب سبک خود به دیوار بزنید.

۳- صندلی‌های راحت

استفاده از صندلی راحتی در کافی شاپ

با کمی خلاقیت و ذوق می‌توانید میهمانان کافی شاپ خود را در هفته چند بار میزبانی کنید. با کمک چند کوسن و بالشتک‌های کوچک در کنار صندلی‌ها، صندلی‌ها را برای نشستن‌های طولانی مدت راحت کنید.

۴- نورپردازی‌های متفاوت

نورپردازی کافی شاپ

نور را در هر شکل و قیافه‌ای به کافی شاپ خود راه دهید. اجازه بدهید که خلاقیت شما در کافی شاپ نمایان باشد.

 

۵- کتاب‌های دمِ دست

استفاده از کتاب در کافی شاپ

یک فضای دنج مخصوص افراد علاقه‌مند به کتاب قرار دهید. بهتر است برای این فضای خاص یک کتابخانه جالب و جدید و مناسب سبک دکوراسیون خود داشته باشید. می‌توانید طرح مد نظر خود را به نزدیک‌ترین مغازه نجاری برده و کار را سفارش دهید.

 

۶- خلاقیت بی تکرار

خلاقیت در طراحی کافی شاپ

خلاقیت در طراحی کافی شاپ

خلاقیت در طراحی کافی شاپ

برای اینکه همیشه کافی شاپ شما یک کافی شاپ خاص باشد بهتر است خلاقیت و نو آوری خود را در تمام فضا پخش کنید. رومیزی‌های ساده، منو تکراری و وسایل بدون رنگ را کنار بگذارید و تا می‌توانید خلاقانه و جسورانه برخورد کنید.

اگر شما هم از ایده های جذاب و خاصی برای طراحی و دکوراسیون کافی شاپ خود استفاده کرده‌اید می‌توانید از طریق دیدگاه‌های پایین همین مطلب آن را با ما و سایر مخاطبان وبسایت دکورز در میان بگذارید، بیش از پیش منتظر نظرات ارزشمند شما هستیم.

برگرفته از ستـــاره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *